چرا بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خود است؟

چرا بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خود است؟

سمینار راه اندازی کسب و کار

چرا بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خود است؟

سرمایه گذاری

راه های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و افراد از طریق پس انداز و سپس بکارگیری پول جهت افزایش درامد خود تلاش می کنند و باید هم این کار رو انجام دهند اما چرا سرمایه گذاری روی خودمون از این سرمایه گذاری هم مهمتر است؟

چون این ما ذهن ماست که پول را خلق می کند و نه چیز دیگری، و عوامل بیرونی تاثیر گذار نیستند پس هر اندازه روی ذهن خودمون کار کنیم درامدمون نیز چندین برابر اون سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاری روی خود

برای اینکه ما به اهدافمون دست یابیم باید ابتدا دانش تخصصی رو در حوزه ای که میخوایم رو بدست بیاریم و سپس مهارت رسیدن به اون حرفه رو در خودمون تقویت کنیم و در نهایت اون مهارت رو به نقطه قوت خود تبدیل کنیم طوری که جزیی از وجودمون بشه و این سبب میشه اتفاقات بیرونی بواسطه این نقاط قوتمون رخ بده.

پس لازمه اول رسیدن به این مرحله کسب دانش تخصصی در حوزه های که بهش علاقه داریم.

سرمایه گذاری روی خودمون از طریق کسب دانش تخصصی

اولین راه سرمایه گذاری روی خود، کسب دانش تخصصی است یعنی ما در هر حوزه ای هستیم بجای اینکه تلاش کنیم از تمام حوزه ها سر دربیاریم تنها روی یک حوزه کار کنیم و اون هم بصورت تخصصی،

یعنی مثلا یکی در رشته کشاورزی تحصیل کرده ،  این فرد باید یک حوزه از کشاورزی رو پیدا کنه که نیاز بازار هم باشه و جدا از  اینکه کتابهای دانشگاهی که در این باره مطالعه کرده بیاد هر انچه کتاب غیر دانشگاهی در این زمینه هست رو پیدا کنه و از بین اونها ، مهمترین کتابها رو مطالعه کنه و از تجارب کاری دیگران در اون حوزه استفاده کنه

و تا میتونه دانش تخصصی خود رو در اون زمین%:/.-!بالا ببر ه، طوری که خودش رو از دیگران متمایز کنه، و همین تمایز سبب میشه در نهایت هم کار او مورد توجه قرار بگیره و هم در نهایت از لحاظ درامد نسبت به سایر افراد جلوتر خواهد بود.

 

 

 

 

سرمایه گذاری روی خود بواسطه کسب مهارت

زمانیکه ما موفق شدیم دانش تخصصی رو بدست بیاریم حالا زمان اون رسیده که مهارت اون کار رو هم بدست بیارم یعنی وقتی من دانش تخصصی ثروت رو خوب اموختم حالا باید ببینم در دنیای واقعی این دانش چقدر کاربرد داره و ایا با مهارتی که بدست میارم در نهایت منجر به افزایش درامد ما می شود؟

مثلا من اطلاعات و دانش خوبی درباره نحوه سخنرانی دارم اما عملا نمیتونم جلوی جمع یا در سمیناری صحبت کنم خوب باید چکار کنم من باید اون دانش رو عملا اجرا کنم دانسته هام رو اجرا کنم و برم جلوی جمع سخنرانی کنم برای اینکار باید مهارتش رو بدست بیاریم چطوری؟

میتونیم در سمینارها یا کارگاه های اموزشی شرکت کنیم  و روند پیشرفتمون رو چند برابر کنیم

 

 

پس یکی از راههای میانبر و سریع اینه که در حوزه ای که می خوایم پیشرفت کنم در دوره ها و سمینارها شرکت کنیم و این بهترین نوع سرمایه گذاری روی ماست چرا؟

چون همین اموزشها در نهایت درامد شما را چند برابر خواهد کرد و شما ده ها و صدها برابر اون هزینه رو دریافت میکنید با اید هایی که بدست میارید با پیدا کردن دوستان خوب، با قرار گرفتن بین افراد موفق و هم فرکانس، و… این سرمایه گذرای روی خود روزی به هزاران برابر سرمایه تبدیل خواهد شد

روش بعدی مشورت با افراد موفق و ثروتمند در همون حوزه خودمون است، که این چند مزیت داره یکی اینکه هم ما رو راهنمایی می کنن واز اونها راه کار دریافت می کنیم و دیگری اینه که ذهنمون ثروتمند خواهد شد یعنی ما بواسطه همین ارتباطات ثروت خوبی رو بدست خواهیم اورد.

سرمایه گذاری روی خود با تبدیل مهارت و دانش به نقاط قوتمون

حالا که مهارت لازم رو در حوزه کسب وکار خود بدست اوردیم باید  این دانش و مهارت رو به نقاط قوتمون تبدیل کینم طوری که جزیی از وجودمون بشه و سبب خلق اتفاقات بیرونی برای ما بشه،

چگونه دانش و مهارتمون رو به نقاط قوتمون تبدیل کنیم ؟

ما می بایست اینقدر از اون دانش استفاده کنیم و اونقدر مهارت اون کار رو بدست بیاریم و بار ها و بارها اون مهارت رو تمرین کنیم طوری که جزیی از وجودمون بشه و به عادت و نقطه قوتمون تبدیل بشه اینطوری وقتی اون کار وارد ذهن ناخوداگاه شد و به عادت تبدیل شد در نتیجه همیشه ما میتونیم اون کار رو تکرار کنیم و خودبخود اون کار توسط ذهن انجام خواهد شد.

وقتی موفق شدیم این تمارین و مهارتها رو جزیی از وجودمون کنیم اون موقع ما به فردی متخصص در حوزه کاری خود تبدیل خواهیم شد و در نهایت اقدامات بزرگی رو انجام خواهیم داد.

سرمایه گذاری روی خود با الگو گرفتن از افراد موفق

یکی دیگه از روشهای سرمایه گذاری روی خود این است که از افراد موفق الگو برداری کینم و البته لازم نیست حتما این اگو برداری فرد بسیار ثروتمند باشد حتی از پدر مارمون، ب:.8’ادرموم و … می تونیم الگو بگیرم

مثلا سحرخیزی رو از پدر یاد بگیری و پیگیری ها مکرر رو از مادر، پس انداز رو از برادر، ریسک و داشتن کسب و کار رو از دایی و… و اگه با افراد موفق دنیا اشنا باشیم از اونها هم بخوبی الگو گرفته و این یکی از میانبرهایی که سبب افزایش سرمایه گذاری روی خودمون خواهد شد و مطمینا به موفقیتهای خوبی ختم خواهد شد پس همیشه سعی کنیم از این اهرمها استفاده کنیم تا سریعتر به خواسته های مالی خود دست یابیم

 

 

 

نتیجه سرمایه گذرای روی خود

اگه زندگیمنامه ثروتمندان جهان رو مطالعه کرده باشین خیلی از اونها فقط در یک حوزه وارد شدند و اونقدر دانش و مهارت بدست اوردن که به نقاط قوتشون تبدیل شده و همین امر سبب شده در اون حوزه مرتب به موفیتهای بزرگی دست یابند

اونها خوب میدونن که نباید وارد حوزه ها ی مختلف شد و تمرکزشون فقط و فقط روی همون حوزه کاری خودشون هست و معمولا هم به نتیجه خواهند رسید. پس این نشون میده که هر اندازه روی خودمون سرمایه گذاری کینم نتایج بسیار بهتر و بیشتر از حالتی است که فقط دنبال درامد بالا هستیم بدون اینکه روی افکار و باروهای خود کار کنیم.

 

 

 

 

شاد و پیروز و ثروتمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید